Feb 18 2011
Tunnelfietspad deel tig
De renovatie van de fietspaden in de stationstunnel is onderhand een behoorlijk onverkwikkelijke soap geworden. Maanden duurt het asfalteren al en nog steeds is het werk niet af. En nog steeds wordt het fietsverkeer – vele honderden werkers en scholieren tijdens de ochtend- en avondspits – levensgevaarlijk door één tunnelbuis gestuurd.
Die ene tunnelbuis is inmiddels klaar. Nu die andere nog. Helaas heeft zo’n klus bij de gemeentelijke diensten altijd meer voeten in de aarde dan je voor mogelijk zou houden. Nu is het verhaal dat de rode asfaltlaag pas gelegd kan worden als het èn boven de tien graden is èn drie dagen niet regent. Ja, zo kunnen we nog wel tot ver in april wachten.
Vraag 1. Hoe lang duren de werkzaamheden nu al?
(Sinds oktober, meer dan vier maanden, zoek even op ‘tunnel’ voor eerdere berichten.)
Vraag 2. Is er dan geen ander procedé dat ook bij kou en regen werkt?
(Vast wel, kijk maar eens hoe voorspoedig de aanleg van de randweg verloopt.)
Vraag 3. Waarom kan die tunnelbuis niet open in afwachting van de werkzaamheden?
(Dat zou kunnen, alleen dan moet de gemeente even een paar putjes laten aansmeren omdat die anders een hobbel in het wegdek zouden kunnen vormen. De ambtenaren zetten liever een hek met een stevig hangslot er op.)
Vraag 4. Wat zit er achter dit wanbeleid?
(Jullie suggesties over mogelijke oorzaken zijn welkom in de reacties hieronder.)
(foto boven: Tot gisteren konden de hekken nog opzij worden gezet, en reed een enkele fietser/scooterrijder door de buis die niet klaar is. Daarna hebben gemeenteambtenaren de hekken vastgezet).
Comments Off